Elektroninių paslaugų portale e.teismas.lt ir LITEKO dar galimi pavieniai sutrikimai

Po praėjusį penktadienį (lapkričio 29 d.) įvykusio teismų elektroninių paslaugų portalo e.teismas.lt ir Lietuvos teismų informacinės sistemos (LITEKO) sutrikimo, gyventojai jau gali naudotis elektroninėmis paslaugomis, tačiau pavieniai nesklandumai, teismui teikiant dokumentus elektroniniu būdu, vis dar galimi.
 
Lapkričio 29 d. 12.30 val. įvykus duomenų saugyklos gedimui, teismų elektroninėmis paslaugomis besinaudoję asmenys galėjo susidurti su įvairiais sutrikimais: negalėjo prisijungti prie portalo, pateikti dokumentų, sumokėti žyminio mokesčio, susipažinti su bylos medžiaga ir kt.., neveikė konsultavimo sistema el. p. konsultacija@teismai.lt.
 
,,Šiuo metu portalu e.teismas.lt  ir LITEKO jau galima naudotis, tik dėl vykdomų duomenų atkūrimo darbų galimi laikini pavieniai sutrikimai. Įrangos gamintojas atlieka incidento tyrimą, išsiaiškins problemos priežastis ir pateiks rekomendacijas, kaip ateityje išvengti panašaus pobūdžio problemų”, – sako Nacionalinės teismų administracijos (NTA) vadovė Reda Molienė.
 
Nuo penktadienio be pertraukų su duomenų atkūrimu dirbę NTA atsakingi specialistai didžiąja dalimi jau atkūrė portalo e.teismas.lt ir LITEKO veikimą, tačiau siekiant nustatyti, ar įvykusio incidento metu nebuvo prarasti procesiniai dokumentai, reikalinga ir išorės vartotojų pagalba.
 
„Į portalo vartotojus kreipėmės raštu ragindami visus, kurie lapkričio 28 ir 29 d. elektroniniu būdu teikė dokumentus, pasitikrinti savo paskyras ir įsitikinti, ar visi dokumentai pasiekė adresatą. Neįsitikinusių dėl savo dokumentų pateikimo fakto, prašome juos pakartoti dar kartą, nurodant, kad dokumentas siunčiamas pakartotinai”, – sako NTA vadovė.
 
Informacija apie tai, kad dokumentas siunčiamas pakartotinai, turi būti nurodyta procesiniame dokumente arba atskiru raštu infomuojant teismą.
 
Tikėtina, kad, įvykus sutrikimui, portalo vartotojams nebuvo perduoti pranešimai su teismo šaukimais, pranešimais apie teismo sprendimą, apie kitos proceso šalies pateiktą procesinį dokumentą, todėl NTA ragina portalo vartotojus savo paskyrose pasitikrinti procesinius įvykius bylose.
 
Pasak R. Molienės, išvengti tokio pobūdžio incidentų ir sumažinti informacijos praradimo riziką būtų galima turint atsarginį tarnybinių stočių kompleksą, tačiau tokiai įrangai įsigyti reikalingas papildomas finansavimas.
 
Tiksli visiško techninių kliūčių pašalinimo data kol kas neįvardijama. Kilus klausimų, galima kreiptis el. p. konsultacija@teismai.lt arba tel. (8 5) 251 4129.